nuffnang add

Tuesday, May 7, 2019

BERITA FOREX - INTEREST RATE RBA


SEVENTY THREE FX - Semua Traders dalam dunia terarah kepada keputusan Kadar Faedah Reserve Bank Of Australia yang akan di keluarkan dalam beberapa jam lagi.


Keputusan Kadar Faedah RBA diumumkan oleh Reserve Bank of Australia. Sekiranya RBA "hawkish" tidak menggambarkan prospek inflasi ekonomi dan menaikkan kadar faedah maka ini amat positif, dan pasti akan mengukuhkan harga bagi matawang AUD.

Begitu juga, jika RBA mempunyai pandangan "dovish" terhadap ekonomi Australia dan mengekalkan minat yang berterusan, atau mengurangkan kadar faedah, maka ini kan member gambaran yang dilihat negatif atau menurun bagi matawang AUD.

Semasa data berita yang impak seperti ini, admin pesan supaya berhati hati kerana kadang-kadang ia seperti perangkap jika kita mengambil keputusan memasuki pasaran Buy atau Sell dengan tergesa gesa tanpa membuat strategi dan plan terlebih dahulu.



Jadi, sebelum memasuki pasaran pastikan disiplin menggunakan strategi trading masing-masing serta kawalan modal juga amat penting supaya kita boleh berdagang lagi di hari yang berikutnya.


Terima Kasih dan Selamat Berdagang guys!
Untuk pertanyaan sila hubungi +60199960836 (call/whatsapp)


No comments:

tweet

more yakin world popular posts