nuffnang add

Tuesday, May 7, 2019

FOREX - DOLLAR A.S. RUGI BERBANDING PESAINGNYA PADA HARI ISNIN



SEVENTY THREE FX - Dolar A.S. adalah rata berbanding pesaingnya pada hari Isnin selepas Pasangan ini mengalami kerugian terhadap yen, memandangkan para penganalisis memandang prospek bahawa Presiden Donald Trump akan meneruskan dengan ancamannya menaikkan tarif ke China.




Indeks dolar A.S., yang mengukur kenaikan terhadap bakul berwajaran perdagangan enam mata wang utama, turun sebanyak 0.01% kepada 92.26.



Trump memberi amaran bahawa tarif bernilai $ 200 bilion barangan Cina boleh lebih daripada dua kali ganda kepada 25% daripada 10%, menuntut permintaan untuk yen selamat.
Trump memberi amaran bahawa tarif bernilai $ 200 bilion barangan Cina boleh lebih daripada dua kali ganda kepada 25% daripada 10%, menuntut permintaan untuk syurga wang selamat iaitu yen .

Tetapi penganalisis berkata terdapat sedikit petanda bahawa China akan melepaskan diri daripada perbincangan, dengan jurucakap Kementerian Luar China, Geng Shuang memberitahu pemberita bahawa "pasukan China sedang bersedia untuk pergi ke Amerika Syarikat untuk perbincangan." Ceramah akan bermula pada hari Rabu.

USD / JPY jatuh 0.23% kepada Y110.84, tetapi kekal jauh melebihi paras terendah dalam bulan Y110.34.

Penurunan dalam pound juga menyokong dolar AS, selepas U.K. Ahli Parlimen Parti Buruh menuangkan air sejuk kemungkinan untuk perjanjian kompromi dengan Perdana Menteri Theresa May.
GBP / USD jatuh 0.52% kepada $ 1.3103, dan EUR / USD naik 0.05% kepada $ 1.1206, dengan yang kedua disokong oleh perkhidmatan zon euro yang lebih baik daripada jangkaan dan data jualan runcit.

GBP / USD jatuh 0.52% kepada $ 1.3103, dan EUR / USD naik 0.05% kepada $ 1.1206, dengan yang kedua disokong oleh perkhidmatan zon euro yang lebih baik daripada jangkaan dan data jualan runcit.



USD / CAD naik 0.20% kepada C $ 1.344, walaupun kerugian dalam loonie adalah terhad oleh kenaikan harga minyak A.S..

  
SUMBER: Investing.com

No comments:

tweet

more yakin world popular posts