nuffnang add

Tuesday, April 30, 2019

DOLLAR AS MEROSOT BERBANDING PESAINGNYA







SEVENTY THREE FX- Dolar AS merosot berbanding pesaingnya pada hari Isnin, seiring dengan jangkaan unjuran ekonomi AS yang menggembirakan dan memperkuat jangkaan bahawa Rizab Persekutuan akan meninggalkan kadar tidak berubah ketika ia menyampaikan keputusan dasar monetarinya pada akhir minggu ini.


Indeks dolar A.S., yang mengukur dolar AS terhadap bakul berwajaran perdagangan enam mata wang utama, jatuh sebanyak 0.12% kepada 97.60.

Ukuran inflasi pilihan Rizab Persekutuan, indeks harga perbelanjaan penggunaan peribadi (PCE) tidak termasuk makanan dan tenaga, perlahan kepada 1.8% dalam 12 bulan hingga Mac, anggaran ekonomi hilang untuk kenaikan 1.7%.

Data inflasi terus "menaikkan bar" untuk berapa banyak kekuatan yang perlu dilihat oleh pegawai-pegawai Rizab Persekutuan dalam ekonomi sebelum membuat langkah, kata Ekonomi Dana Hedge.

Perbelanjaan pengguna, yang menyumbang lebih daripada dua pertiga daripada aktiviti ekonomi A.S., naik 0.9% bulan lepas, Jabatan Perdagangan pada hari Isnin.



Permulaan suram Greenback ke minggu itu diburukkan lagi oleh kenaikan euro ke arah angka indeks harga pengguna awal awal dari negara-negara Kesatuan Eropah utama. Mata wang tunggal juga disokong dengan memberi komen positif daripada agensi kredit S & P Global (NYSE: SPGI) mengenai penarafan kredit Itali.




Kedua-dua laporan itu datang sehari lebih awal daripada mesyuarat dua hari Jawatankuasa Pasaran Terbuka Persekutuan, yang dijangka akan menghasilkan keputusan untuk meninggalkan kadar dana persekutuan utamanya tidak berubah. FOMC, badan pembuat kadar Fed, kini mensasarkan kadar pada 2.25% hingga 2.5%. Tetapi perhatian akan diberikan kepada pengerusi Fed Chairman Jerome Powell selepas keputusan kadarnya diumumkan.

SUMBER: Investing.com




No comments:

tweet

more yakin world popular posts