nuffnang add

Monday, April 29, 2019

DOLLAR AS DI NIAGAKAN RATA PADA HARI ISNIN DI ASIA










SEVENTY THREE FX- Dolar A.S. diniagakan rata pada hari Isnin di Asia. Keputusan kadar Rizab Persekutuan dan satu lagi rundingan perdagangan A.S.-China dijangka menjadi tumpuan minggu ini. 


Indeks dolar A.S. yang menjejak mata wang dolar terhadap bakul mata wang lain tidak berubah pada 97.703 pada 11:50 petang ET (03:50 GMT). Federal akan menyimpulkan mesyuarat selama dua hari pada Rabu di tengah-tengah jangkaan bahawa kadar faedah akan terus berlaku. 

Mesyuarat itu akan datang selepas data rasmi menunjukkan pada hari Jumaat bahawa ekonomi A.S. tumbuh lebih pantas daripada jangkaan pada suku pertama. "Intinya adalah terdapat beberapa faktor pertumbuhan positif di sini yang mungkin tidak akan berterusan pada suku kedua.

 Bagaimanapun, katanya, kami terus mengharapkan prestasi kukuh daripada ekonomi Amerika Syarikat tahun ini, terutamanya jika kami mendapat lebih banyak berita menggalakkan daripada rundingan perdagangan AS-China, "kata ING. "Walaupun kami tidak menjangkakan kadar Fed naik semula tahun ini, kami fikir ia kelihatan tidak mungkin bahawa kadar pemotongan berada di kaki langit pada tahap ini." 

Rundingan perdagangan Sino-U.S kembali dipusatkan minggu ini sebagai pegawai peringkat tinggi dari kedua-dua pihak akan bertemu di Beijing untuk satu lagi rundingan. Presiden A.S. Donald Trump pada hari Jumaat mengulangi bahawa perbincangan perdagangan China "berjalan dengan baik," sehari selepas dia berkata bahawa dia akan menjadi tuan rumah kepada Presiden China Xi Jinping di White House. Trump berkata beliau menjangkakan untuk menyelesaikan perjanjian dalam pertemuan dengan Xi. 

Pasangan USD / CNY yang terakhir diniagakan pada 6.7290, naik 0.02%. Pasangan EUR / USD diniagakan 0.1% lebih tinggi kepada 1.1159. Bank of England dijangka meninggalkan dasar monetari tidak berubah selepas mesyuaratnya pada hari Khamis. Pasangan AUD / USD dan pasangan NZD / USD kedua naik 0.3%.

Sumber: investing.com

No comments:

tweet

more yakin world popular posts