nuffnang add

Thursday, June 2, 2011

DOKTOR GIGI KALAHKAN SEEKOR BUAYA

WORLD:WEIRD STUFF


Sebuah media dari Perth Australia melaporkan seorang doktor gigi bergelut dengan seekor buaya semasa memancing.Penulis respectlah kat doktor gigi ni,bukan calang2 manusia yg dpt kalahkan seekor buaya..Jom baca berita seterusnya..



illustration only

Seorang doktor gigi di Australia pada mulanya hendak bersantai. Harinya berubah menjadi mimpi buruk ketika seekor buaya menyerangnya hingga terjatuh dari kapal. Tidak hanya itu, gigi runcing buaya juga mencengkam erat bahunya. Bruce Rudeforth sedang memancing di perairan Secure Bay di utara Australia Barat ketika buaya itu tiba2 muncul.

”Terlihat dari sudut mata saya, haiwan itu tiba-tiba menghampiri,” beritahu Rudeforth. ”Dia langsung menerkam bahu saya. Saya menyikunya dengan siku yang terlebas dari cengkaman. Saya rasa hentakan siku saya cukup kuat sehingga membuat dia kesakitan,” jelasnya lagi.

Buaya itu terkejut dan menghilang. Tidak lama kemudian dalam keadaan saya yg panik, buaya itu kembali lagi dan mendesak doktor gigi meski kali ini kembali gagal. Rudeforth, yang terluka kerana gigitan buaya, mengatakan, dia biasa memancing di kawasan itu selama bertahun-tahun. Kadang- kadang juga melihat buaya, tetapi tak pernah diserang. Untunglah boleh selamat.-sumber berita antarabansa-YAKIN @ 2011-


No comments:

tweet

more yakin world popular posts