nuffnang add

Saturday, May 28, 2011

MANCHESTER UNITED BOLEH JINAKKAN MESSI-FERDINAND

WORLD:UEFA CHAMPIONS LEAGUE FINAL(BARCELONA VS MANCHESTER UNITED)  


Bahang Final Liga Eropah semakin terasa kepada peminat-peminat bolasepak yg akan berlangsung awal pagi 29/05/2011 Ahad.Barca atau Manchester?Penulis rasa game ni memang ditunggu-tunggu dan susah utk memilih pasukan mana yg akan menang...Lionel Messi menjadi duri dalam daging bagi MU.








foto AFP-Pemain Pertahanan MU Ferdinand


Dalam satu temubual pemain pertahanan MU Ferdinand memberitahu dia yakin pasukannya dapat menjinakkan Messi dalam pertemuan Liga Eropah pagi Ahad ni.Ferdinand mengakui kehebatan Lional Messi,tambahnya lagi pergerakan dan naluri Messi di depan pintu gol membuat Ferdinand kagum.

Lionel Messi Penyerang Barcalona

Memang tidak ada kata-kata yg dapat membayangkan kehebatan pemuda kecil Messi.Rekod 50 gol yg dijaringkannya sungguh fenomena"tambah Ferdinand lagi,Wayne Ronnie ketinggalan dibelakangnya.Ferdinand menyatakan,kalau diperhatikan dari sgi statistik,Messi adalah seorang pemain terbaik dunia,namun Ferdinand masih memilih Ronnie dari pasukannya MU sebagai "The Best"..seperti dilaporkan media The Sun London.

''Saya fikir Messi sesuai bermain di Liga Inggeris"..kata bekas pemain West Ham United-Ferdinand itu.Ferdinand percaya kelincahan Messi dapat dibendung jika pasukannya menumpukan fokus 100 peratus dan pergerakan pemain Argentina Messi dapat dikawal.

Messi adalah pemain hebat dan pastinya Messi akan melakukan perkara yang menakjubkan,pasukan kami pasti dapat mengawal pergerakan Messi,tambah Ferdinand lagi dia yakin MU akan menang dan dia berasa tidak sabar untuk menggengam piala trofi kejuaraan Liga Eropah ini".-sumber berita antarabangsa-YAKIN @ TM 2011-






No comments:

tweet

more yakin world popular posts