nuffnang add

Thursday, May 26, 2011

LELAKI VIETNAM TIDAK TIDUR SELAMA 33 TAHUN!

WORLD:WEIRD STUFF
Penulis ingin berkongsi kisah aneh tetapi benar ini mengenai seorang lelaki Vietnam mendakwa tidak tidur selama 33 tahun!Sedangkan kalau ikut manusia normal sekurang-kurangnya perlu tidur 5/8 jam satu hari,inikan pula tidak tidur terus menerus bukan dlm masa pendek tetapi 33 tahun.



Foto lelaki Vietnam yg tak tidur 33thn-Hai Ngoc @ Thai Ngoc

Mengikut doktor yg mengkaji penyakit Hai Ngoc ni mengidap Imsonia iaitu kesukaran utk tidur.Hai Ngoc mula mendapat penyakit imsomniia ini sejak tahun 1973 apabila diserang demam panas.Semenjak itu dia tidak dapat tidur selama 33 tahun,kalau dikira sampai tahun 2011 kira2 sudah 37thn Hai Ngoc ni tak tidur!Bayangkan kalau kita tak tidur satu haripun badan dah rasa melayang dan tidak bermaya.

Mengikut doktor mental Hai Ngoc adalah dalam keadaan baik serta normal.pada tahun 2006 Hai Ngoc memberitahu "Saya tidak tahu samaada penyakit imsomnia memberi kesan keatas kesihatan saya,sebab kehidupan saya seperti biasa dan dpt bertani dgn baik."..

Hai Ngoc menolak utk dibawa ke luar negeri utk melakukan pemeriksaan kerana beliau tidak mahu meninggalkan kampung halamannya serta dia takut utk melakukan ujian..

-TM YAKIN @ 2011-





No comments:

tweet

more yakin world popular posts