nuffnang add

Friday, May 17, 2019

FOREX - STERLING (GBP/USD) PALING LEMAH - USD PALING KUKUH




SEVENTY THREE FX -  Dengan ekuiti A.S. melantun untuk hari ketiga berturut-turut, dolar AS diniagakan lebih tinggi berbanding semua mata wang utama pada hari Khamis.
Laporan ekonomi A.S. yang lebih baik dari yang dijangkakan pasti membantu apabila perumahan bermula dan permit bangunan pulih dari penurunan bulan lepas.

 Aktiviti pembuatan di wilayah Philadelphia mempercepatkan lebih banyak daripada jangkaan manakala tuntutan pengangguran jatuh.





 Data yang baik membantu meringankan kebimbangan mengenai bagaimana ekonomi A.S. lakukan, tetapi mereka tidak mengurangkan kebimbangan yang lebih luas untuk pertumbuhan.

 Laporan jualan runcit hari Rabu sangat lemah dan kemerosotan ini akan mengejutkan sepanjang ekonomi. Laporan sentimen pengguna University of Michigan dijadualkan dikeluarkan pada hari Jumaat dan sukar untuk membayangkan bagaimana sentimen dapat bertambah dengan ketegangan perdagangan semakin buruk dan saham jatuh lebih dari 2% bulan ini. Kami masih mencari perhimpunan dalam USD / JPY untuk menjatuhkan antara 110.50 dan 111.00.

Dolar yang semakin meningkat menjadikan semua mata wang utama lebih rendah tetapi yang paling lemah mereka semua adalah sterling.




Walaupun mudah untuk menilai penurunan jumlah panggilan untuk peletakan jawatan Perdana Menteri May, walaupun selepas perbincangan hari ini, dia bercadang untuk terus berkhidmat sehingga Parlimen menandatangani bil Pengeluaran.




Rang undang-undang itu boleh diserahkan semula untuk mengundi bulan depan tetapi masih tidak mempunyai sokongan yang cukup untuk diluluskan. Sebaliknya, pelabur semakin semakin prihatin terhadap tol Brexit.

Kami melihat bukti bahawa dalam laporan pekerjaan minggu ini sebagai tuntutan pengangguran meningkat dan purata pertumbuhan pendapatan mingguan perlahan. Dengan perang perdagangan yang semakin kuat, tidak ada kenaikan untuk UK dalam tempoh terdekat.

Dolar Australia jatuh kepada paras terendah 4 bulan hari ini berdasarkan data buruh yang mengecewakan. Walaupun pekerjaan 28K dicipta bulan lepas, yang lebih daripada ramalan konsensus, pelabur tidak puas hati bahawa semua pekerjaan itu adalah sambilan.




Pekerjaan sepenuh masa jatuh -6.3K, menolak kadar pengangguran sehingga 5.2%. Reserve Bank of Australia menahan penurunan kadar faedah pada bulan lepas tetapi pada masa itu, mereka tidak mempunyai apa-apa yang positif mengenai ekonomi. Satu-satunya sebab mengapa mereka memilih untuk menunggu adalah kerana mereka mahu melihat bagaimana rundingan perdagangan A.S.-China akan bermain.


 Sekarang kita tahu hasilnya, mereka tidak akan mempunyai pilihan tetapi untuk memudahkan dan keputusan mereka akan diperkuat oleh nombor-nombor terbaru ini - terutamanya kerana jangkaan inflasi pengguna turun ke paras terendah sejak November 2016. Tidak ada tahap sokongan utama untuk AUD / USD sehingga kemalangan flash rendah pada .6750.





Dolar New Zealand diikuti rendah AUD menjelang laporan PMI dan PPI pembuatan malam ini. Memandangkan kegembiraan RBNZ, jumlah yang lebih rendah dijangka. USD / CAD memperluaskan keuntungannya meskipun kenaikan dalam jualan pembuatan dan harga minyak yang lebih tinggi.

Akhir sekali, EUR / USD jatuh ke paras terendah 7 hari.




Walaupun pasangan itu tidak mencapai kejayaan utama seperti GBP atau AUD, langkah itu penting kerana ia mewakili penolakan bersih SMA 50 hari.




EUR / USD cuba menutup di atas 1.1250 tiga kali dalam tiga minggu yang lalu tanpa kejayaan. Penurunan minggu ini mengesahkan bahawa aliran menurun kekal utuh dan pasangan itu bersedia untuk bergerak di bawah 1.11. Pada asasnya, walaupun industri auto diselamatkan tarif pada masa ini, ia akan menjadi sangat sukar bagi Jerman untuk mengekalkan pemulihan apabila China semakin perlahan.

Pelabur tahu itu dan ECB tahu itu. Apabila butiran program TLTRO baru dikeluarkan bulan depan, mereka boleh disertai dengan janji untuk tindakan lebih lanjut jika ekonomi rantau semakin melambat.





No comments:

tweet

more yakin world popular posts