nuffnang add

Wednesday, May 15, 2019

BREXIT - Perdana Menteri Britain May telah menetapkan jadual untuk pemergiannya



SEVEN7Y THREE FX - LONDON: Perdana Menteri Theresa May tidak perlu menjelaskan jadual waktu untuk pemergiannya, kata menteri penjara Robert Buckland pada hari Ahad, sambil menambah pemimpin itu telah mengumumkan bahawa dia akan meninggalkan pejabat selepas fasa pertama Brexit.


May, yang menawarkan diri untuk berhenti jika perjanjiannya meninggalkan Kesatuan Eropah yang diluluskan oleh parlimen, berada di bawah tekanan untuk terperinci apabila dia akan meninggalkan pejabat dari Ahli Parlimen Konservatif yang mahu pemimpin baru cuba memperbaiki nasib parti.




"Perdana Menteri berkata bahawa dia akan pergi sebaik fasa pertama Brexit telah diserahkan," kata Buckland kepada Sky News, sambil menambah bahawa itu bermakna selepas perjanjian itu bersetuju dengan EU pada bulan November telah disahkan oleh parlimen.

"Kalau itu dapat dilakukan dengan cepat, maka kita mempunyai jadual waktu yang sudah ditetapkan, saya tidak fikir dia perlu mengatakan apa-apa lagi. Apa yang perlu kita lakukan ialah meneruskan kerja," katanya sambil menambah bahawa perjanjian itu boleh diluluskan dalam beberapa bulan akan datang.



Apakah impak kepada matawang GBP/USD dengan perkembangan terbaru ini? Dari sudut positif, pemerhati luar melihat pertukaran tampok pimpinan UK akan ada jalan penyelesaian yang baik bagi BREXIT iaitu rancangan Britain keluar dari Kesatuan Eropah (EU) akan berjalan lancar. 

Dari sudut negatif, adakah perubahan dalam parti konservatif Britain ini akan ada penambah baikan dari sudut Politik dan Ekonomi Britain.

Sumber : The Star

No comments:

tweet

more yakin world popular posts