nuffnang add

Wednesday, May 18, 2011

GEORGE SOROS TERUSKAN TINDAKAN JUAL EMAS

WORLD:FOREX & GOLD MARKET



Jutawan George Soros yang terkenal sebagai pakar spekulasi mata wang asing telah melepaskan kepentingan sahamnya dalam Syarikat Emasnya kerana mengatakan harga emas pada masa sekarang ini terlalu volatile dan rally.
George Soros




Soros Fund Management LLC menjual 99 % sahamnya di SPDR Gold Trust, lima juta saham di iShares Gold Trust, dan mengurangkan kepentingan saham di VovaGold Resources In dan Kinross Gold Corp.

George Soros, hedge fund manager John Paulson justru mempertahankan kepentinganya. Paulson & Co tetap memiliki 31,5 juta saham di SPDR Gold Trust dan meningkatkan dananya di perusahaan tambang emas,iaitu Barrick Gold Corp dan Gold Fields Ltd.

Sebelumnya, pada Desember 2010, emas menarik pelabur yang mencari keuntungan yang lebih baik daripada melabur di aset berisiko tinggi seperti pasaran saham dan obligasi. Saat itulah pembelian emas di SPDR Gold Trust dan iShares Gold Trust mencatat rekod.
aliran carta emas dunia terkini TF H4


"Kedudukan kami ada di akhir pertandingan rally harga emas," ujar James Dailey dari TEAM Financial Asset Management LLC di Harrisburg, Pennsylvania. Ia menganilisis emas boleh mencapai paras 2.500 dollar AS dalam dua tahun lagi.-sumber berita antarabangsa-






No comments:

tweet

more yakin world popular posts