nuffnang add

Tuesday, June 14, 2011

MANUSIA RAKSAKSA ZAMAN DULU

WORLD:PARANORMAL-STRANGE PEOPLE


Maklumat mengenai manusia raksaksa memang wujud,dengan penemuan tulang rangka manusia telah ditemui baik dari zaman pra-sejarah lagi.Kadang-kadang kita terfikir kerana penemuan senjata-senjata serta peralatan zaman dulu sangat besar saiznya,jadi tentulah manusia yang menggunakan senjata atau peralatan tersebut juga mestilah sangat besar.


Koleksi gambar-gambar manusia raksaksa ini juga diambil dari zaman sebelum perang dunia pertama.Koleksi gambar-gambar manusia raksaksa ini penulis kongsikan 100% dari internet untuk dikongsikan bersama..-ikuti kisah lanjut-


Rangka tulang bahagian paha anggota manusia ini telah ditemui di Turki serta disahkan oleh pakar sebagai asli tulang manusia.Ukuran manusia tuan punya tulang ini ialah lebih 20 kaki!Tulang manusia purba ini juga telah ditemui di Mexico.

CAPTAIN MARTIN BATES dan ANNA SWAN,dinobatkan pasangan paling tinggi didunia oleh World Guinness Record untuk zaman tersebut. 

Tulang rangka manusia aneh ini telah ditemui di St Lawrence Valley,dianggarkan rangka ini manusia zaman sebelum abad tamadun manusia tahun 2000BC.Tulang rangka manusia aneh ini sangat besar,tinggi,tulang yang sangat keras,tengkorak yang bulat dan membonjol di bahagian dahi.

Manusia Raksaksa

Roy Chapman,seorang jurugambar telah mengambil gambar ini pada ekpedisinya yang pertama dari kelima kali ke Mongolia pada tahun 1922 di sebuah kota di Ulaanbatar.Lelaki Mongolia yang besar ini setinggi 7kaki-lima-inci(2m 13cm).

Lelaki ini di gelar "Big Gust",foto ini diambil pada tahun 1914 di Crantsburg.Tinggi lelaki ini 7'6"


manusia raksaksa

manusia raksaksa

Model rangka ini di reka mengikut bentuk asal rangka manusia raksaksa tersebut oleh Joe Taylor di pameran fosil dan rangka manusia yang popular di Mt.Blanco Museum.Model sculpture rangka manusia ini untuk membuktikan bahawa rangka ini memang rangka manusia sebenar. 

manusia raksaksa
manusia raksaksa

Lelaki Raksaksa dari Russia ini ialah Machnov-7'11''(1882-1905)

Rangka dari Mumia ini telah ditemui di China pada tahun 1996

Mumia manusia Raksaksa ini telah ditemui oleh Mr.Dyer pada tahun 1895 secara tidak sengaja semasa aktiviti menggali bijih di County Antrim Ireland..Foto ini telah diterbitkan oleh sebuah majalah London "Strand",Ukuran ketinggian mumia manusia raksaksa ini ialah 12 kaki dan 2inches!(3.70m),beratnya ialah 2050kg!Jari kaki manusia raksaksa ini disebelah kanan berjari enam.Selepas berlaku perdebatan kerana berebut menjadi pemilik manusia raksaksa ini,tidak diketahui sehingga sekarang siapakah pemilik yang sah keatas manusia aneh ini dan dimana ia berada.

Fosil jari manusia pra-sejarah

Batu seberat 140pound ini yang ditemui fosil tapak kaki manusia telah di temui di tebing sungai yang berdekatan dengan Glen Rose,yang tidak berapa jauh dari Texas.Fosil ini telah di temui pada tahun 2000.Semasa penemuan ini,fosil tapak kaki dinosaur juga telah ditemui selepas fosil tapak kaki manusia raksaksa ini ditemui dan ini membuktikan manusia raksaksa dan dinosaur telah hidup dalam zaman yang sama.Fosil ini telah di pamerkan di Dr.Carl Baugh's Creation Evidence Museum.  

manusia raksaksa

manusia raksaksa


manusia raksaksa

YAKIN WORLD @ 2011



No comments:

tweet

more yakin world popular posts